Populære innlegg

fredag 21. oktober 2011

Dette er tanken bak boken min.

Jeg vet det er sikkert delte meninger om å røpe noe når man skriver, men for meg blir det å lufte litt tanker og ideer, slik at jeg kanskje er heldig å får noen gode innspill jeg kan bruke videre.

Her er noe av det jeg har draftet så langt:


Tittel: Elsker, elsker ikke

Hovedperson:
Lilly Hall

Lilly har det perfekte liv.
Hun kommer fra den perfekte familien, har en perfekt bestevenninne, har den perfekte kjæreste, Nicolay Løvendahl, går på den perfekte skolen, for å få den perfekte jobben, slik at hun kan tjene perfekt mye penger, og skape den perfekte familien selv.
Moren til Lilly er ordfører/rådmann i den lille byen de bor i, og siden Lilly var liten har hun alltid blitt fortalt at det som betyr mest i livet er å ha det perfekt.

Men noe inne i Lilly stritter i mot. Hun tviler på at dette perfekte livet er det perfekte for henne. Hun har alltid følt at det er noe mer.
En dag treffer hun Ask, som ikke på noe vis passer inn i den perfekte rammen som Lilly er født inn i.  Ask er medlem av en magisk Coven.
Men alt ved Ask fasinerer Lilly. Hun dras i mot ham av en kraft hun ikke vet hva er. Alt ved Ask er fremmed og spennende.
Da Nicolay plutselig frir til henne, skjønner Lilly at hun blir nødt til å ta et valg. Det er enten Ask eller de andre.


Her er et bilde av hvordan jeg ser for meg Lilly Hall:



Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar